
Konsument nie lubi zmian, czyli efekt Starbucksa
11 stycznia 2011, 18:18Silna, „wyrobiona" marka, w skład której wchodzi również logo, to jeden z największych atutów firm. Pomimo to nierzadkie są zmiany logo, nawet najbardziej znanych marek. Ich właściciele uważają, że takie odnowienie wyglądu to korzystna rzecz, ale czy tak jest rzeczywiście?

Polskie prawo nie jest dostosowane do realiów funkcjonowania sztucznej inteligencji
4 czerwca 2019, 09:06Sztuczna inteligencja, jako system samouczący się i samodzielnie podejmujący decyzje, nie mieści się w ramach dotychczasowych, obowiązujących w Polsce, zasad prawnych. Należy podjąć w tej kwestii pilne kroki - przekonuje prawnik, prof. Marek Świerczyński.

Znanym prędkość nie zaszkodzi
11 sierpnia 2011, 08:41Konsumenci reagują negatywnie na większość zastrzeżeń (disclaimer), wyświetlanych w superszybkim tempie na końcu reklamy. Wyjątkiem są spoty zaufanych firm i marek.

Instytut Chemii Bioorganicznej PAN opracował własny prototyp testu na koronawirusa
20 marca 2020, 17:11Instytut Chemii Bioorganicznej PAN opracował własny prototyp testu na koronawirusa. Test powstaje w oparciu o odczynniki wyłącznie polskich producentów oraz odczynniki własnej produkcji – powiedział w piątek na konferencji prasowej dyrektor Instytutu prof. Marek Figlerowicz.

Zagadkowe odkrycie Polaków
7 lutego 2008, 18:32Joanna Jałocha, Łukasz Bratek i profesor Marek Kutschera z Polskiej Akademii Nauk w Krakowie wyliczyli, że galaktyce NGC 4736 nie towarzyszy ciemna materia. Jeśli te obliczenia są prawidłowe, oznacza to, że galaktyka nie ma w ogóle lub ma bardzo mało ciemnej materii. To zadziwiające - mówi astrofizyk Jurg Diemand z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Cruz.

Apple najbardziej wartościową marką świata
30 września 2013, 10:13Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie. Koncern z Cupertino pokonał Coca-Colę, która przez 13 lat znajdowała się na czele listy przygotowywanej co roku przez firmę konsultingową Interbrand

Polska metoda badań struktur DNA uznana za przełomową dla rozwoju nauki
12 czerwca 2020, 13:47Zespół naukowców Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem dr hab. Joanny Kowalskiej opublikował na łamach czasopisma Nucleic Acids Research artykuł opisujący syntezę i zastosowanie fluorowanych cząsteczek DNA do badań funkcji i właściwości kwasów nukleinowych z wykorzystaniem fluorowego magnetycznego rezonansu jądrowego. Publikacja ta została uznana przez recenzentów za Breakthrough Paper – artykuł przełomowy dla rozwoju nauki.

Białystok: ruszyła Międzynarodowa Letnia Szkoła Grzybów 2022
21 czerwca 2022, 05:24Ruszyła organizowana przez Politechnikę Białostocką Międzynarodowa Letnia Szkoła Grzybów 2022 (International Mushroom Summer School 2022, IMSS 2022). Specjaliści przybliżą młodym naukowcom bogactwo gatunków grzybów, a także nauczą, jak prawidłowo pozyskiwać oraz (oznaczać) identyfikować materiał grzybowy do badań naukowych.

Jak melodia w nazwie marki
19 października 2010, 08:48Nazwy marek, w których wykorzystuje się powtarzalne dźwięki, np. coca-cola, wywołują pozytywne emocje, wpływając na decyzje dotyczące zakupu czy odwiedzania, dajmy na to, restauracji.

Koniec niezależnego Yahoo!
14 czerwca 2017, 11:27Po dwudziestu latach istnienia Yahoo przestało działać jako niezależne firma. Wczoraj, 12 czerwca, zakończył się proces przejmowania Yahoo przez Verizon. Nowy właściciel zintegruje internetowe zasoby Yahoo z AOL i utworzy nowy wydział o nazwie Oath. Z kolei zasoby wchodzące obecnie w skład grupy Yahoo staną się holdingiem Altaba Inc.